Baal. Jelenti az urat, a köztiszteletben álló személyt, vagy legalábbis valakit, aki elért már valamit az életben, maradandót alkotott. Jelent tulajdonost, aki minden férfit és nőt, minden szerelmet, vágyat és kegyet magáénak akar érezni. Végül jelent birtokost, akinek egyszerre kell minden és semmi. Hedonistaként falja a nőket és nyakalja a pálinkát, miközben két végéről égeti a gyertyát. Ha csinál valamit, azt maximális erőbedobással teszi, gátlástalanul gázol keresztül törékeny testeken és lelkeken.
Baal karaktere visszás: egyszerre lehet szeretni és gyűlölni. Olyan férfi, akit mindenki elkerül, kivétel, ha az orra előtt áll, mert akkor nők tucatjai válnak a szerelem bolondjává. Amíg folyik az alkohol, mindenre van gyógyír, amíg van hová, kihez menekülni, nem vágyik a halálra. És milyenek a nők? Erőtlenek, gyengék, újra és újra érzelmeik csapdájába esnek. Költészetbe, dalba bújtatva van jelen a halál, és amint a színpad sötétségbe borul, a bűn is láthatatlanná válik. Annyi kioltott élet és összetört szív után megérdemli valaki a szerelmet, a boldogságot, vagy a békés halált?
A fiatal rendező legújabb darabja már az első jelenettel berántja a nézőt. Lélegzetvételnyi időt sem hagyva vágtat végig velünk leányok ártatlanságán, fiatal életeken és soha véget nem érő tivornyákon, hogy aztán a végén ott hagyjon bennünket, leforrázva, az emberi lélek mocsarának kellős közepén. A kérdés már csak az, sikerül-e kiszabadulnunk a hatása alól.
A JESZ áprilisi előadásai:
Shakespeare: Hamlet
dán herceg tragédiája
Előadások:
ápr. 5. 19.00
ápr. 6. 19.00
ápr. 7. 19.00
HELYSZÍN: Zsolnay Negyed – Janus Egyetemi Színház